Deserturile raw-vegane sunt potrivite pt dieta Paleo si dieta fara gluten

Am descoperit recent torturile raw-vegane. Adica fara lapte, ou,  de multe ori si fara gluten sau chiar fara cereale si fara coacere. Doar eventual congelate. Baza blatului sunt de obicei combinatii de cocos, caju, migdale, susan, seminte de floarea soarelui etc…. Pt crema se foloseste unt de cocos cu lapte de cocos. Ca indulcitori miere, sirop de agave, curmale, smochine sau prune uscate sau alte fructe uscate. Si pt ornat fructe proaspete. Eu am gasit in Cluj, aici: http://undulce.ro/raw-vegan/. Puteti vedea acolo cateva torturi si ingredientele. Magazinul e chiar al unui fost concurent Masterchef. Si in Bucuresti am vazut ca s-a deschis prima cofetarie bio/vegana: http://www.activenews.ro/stiri-sanatate/S-a-deschis-PRIMA-cofetarie-BIO-VEGAN-din-Bucuresti.-Ce-reprezinta-conceptul-Naturalia-125836. In orase mai mici nu prea cred ca exista. Insa se pot face si acasa. Din cofetarie sunt mai scumpe: 100 ron/kg insa eu am gustat mi-am facut o idee si acum planuiesc sa imi fac eu acasa. Am estimat costul, (daca se face acasa) la 50/60 ron.

Si pt unt de cocos, care am vazut ca se gaseste doar bio in comert, am vazut ca se poate face si acasa. Cel din comert e cam 55 ron 500 gr.  Pe cand daca se iau fulgi uscati de cocos si se dau prin blender 20-25 min, vine cam 13 ron punga de 500 gr fulgi. Blenderul face sa se marunteasca foarte fin fulgii si sa elibereze uleiurile din ei si sa capete consistenta cremoasa. Sau se poate folosi faina de cocos. Aici am gasit cum se face: http://alinaroma.blogspot.ro/2011/10/unt-de-cocosfacut-in-casa.html.  Avantajul este ca se pot face fara gluten sau chiar fara cereale adica potrivite si pt. dieta Paleo (atentie! dieta Paleo simpla nu dieta paleo pt boli autoimune).

Lasă un răspuns

